Yıllardır Google gibi internet dünyasında yerleşik markalar renklerinden, yazı karakterlerinden, şablonlarından vazgeçmediler. Kurumsallık anlayışı her firma için olmazsa olmazdır fakat belirli bir süre sonra iyileştirmeye gidilmediği zaman markaların grafiksel çizgi anlamında bir zaafı bulunduğu bir dedikodu gibi yayılır.
Tasarım’ın kollarından olan Etkileşim Tasarımı veya bilinen ismiyle İletişim Tasarımı alanı bu marka restorasyonları ile ilgilenmektedir. Google için bunu düşünen ve uygulayan Dubaili tasarımcı Ayman Shaltoni’nin tasarımını aşağıda göreceğiz.
Bu tasarım, ‘Google’ın neden revizyon yapmadığını araştırdın mı?’, ‘Koskoca Google sana mı soracaktı!?’, ‘Emin ol Google’ın senden daha zeki tasarımcıları vardır’ gibi birçok tepkinin gölgesinde kalabileceğini de göz önüne alıp bu tasarımı yapmış bizlerle paylaşmıştır.
Google’ın 15 yıllık herkesin aklına kazınmış o fontunu bile değiştiren ve daha modern bir çizgi oluşturan tasarımcı renklerden vazgeçememiş. Bunun sebebi; sadece renklerle eski bilinirliği yakalamak ama onun dışında herşeyi değiştirmektir. Böylece değişiklik daha köklü ve kolay olacaktır.
Eklenen diğer önizlemeleri görmek için buraya tıklayınız
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder